Jak przestać podjadać? – 6 mega skutecznych wskazówek

jak przestać podjadać

Jak przestać podjadać – to Ci ułatwi odchudzanie

Podczas pandemii koronawirusa, drastycznie wzrosła waga wielu Polaków. Wiąże się to ze zmniejszoną możliwością uprawiania sportu oraz zwiększoną liczbą spożywanych kalorii.

 

Dodatkowo izolacja i nuda z tym związana sprzyja podjadaniu poza głównymi posiłkami. Często też jedzenie jest traktowane jako element łagodzący stres.

W dzisiejszym artykule postaram się dać Wam proste wskazówki jak zminimalizować podjadanie

 

Ustal godziny posiłków

Ustal sobie plan dnia oraz orientacyjnie umieść w nim posiłki w odstępie co 3-6 godzin. Staraj się trzymać się na co najmniej 80% wykonania planu tychże godzin. To wbije Ci do głowy pewną rutynę i poczekasz spokojnie do następnego posiłku, zamiast podjadać jakieś orzeszki, paluszki czy ciastka

 

 

Nie odkładaj jedzenia na wieczór

Sporo osób potrafi cały dzień nic nie jeść, natomiast wieczorem po przyjściu do domu i złapaniu pierwszego wytchnienia zaczynają nadrabiać zaległe porcje jedzenia. Jest to tzw. jedzenie emocjonalne, które ma Nas uspokoić po całym  stresującym dniu. Mamy wtedy sporą szansę, że zjemy dużo więcej kalorii niż zaplanowaliśmy.

Jak przestać podjadać? - Przestań zajadać stresy

 

Jedz pełnowartościowe posiłki

Staraj się, aby na talerzu była porcja białka, węglowodanów złożonych, oraz duża porcja warzy. Białko oraz błonnik zawarty w warzywach wydłuża czas sytości po posiłkowej

 

Pozwól sobie na słodkości

Słodycze na diecie oczywiście mogą istnieć, ale w sposób kontrolowany. Po pierwsze nie kupuj ich do domu w dużych ilościach. Kupuj tylko porcję, którą zjesz gdy pojawi się zachcianka. Dobrym sposobem jest jedzenie słodyczy do posiłku kolacyjnego. Zjadamy dużą kolację a potem np. pasek czekolady. Ważne, aby nie zjadać słodyczy zbyt szybko, tylko wsadzić kostkę czekolady do ust i trzymać w nich powiedzmy 3-4 minut, aby sama się rozpuściła

Jak przestać podjadać ? - Wysypiaj się i jedz w skupieniu

Wysypiaj się

Mózg, który jest niewyspany potrzebuje szybkiej energii i rozpoczyna stymulację apetytu, szczególnie zwiększa chęć na połączenie cukrów i tłuszczu czyli np. słodycze, fast food

Dodatkowo u osób, które krótko śpią lub narażają się na emisje niebieskiego światła następuje zmniejszone wydzielanie melatoniny, która ma działanie normalizujące poziom glukozy i insuliny we krwi

 

Jedz w pełnym skupieniu

Jedzenie przy telewizorze lub smartfonie sprawia że zjadamy sporo więcej kalorii. Zacznij praktykować spożywanie posiłków w pełnej uważności. Czyli jesz przy stole na małym talerzu, bez rozpraszaczy uwagi. Zapoznaj się z technikami Mindfull Eating, które pozwalają lepiej kontrolować spożywanie posiłków. Dodatkowo naucz się jeść wolniej. Potrzeba około 20 minut, aby aktywować układ sytości po posiłku. Jeśli jesz posiłek „w biegu” to jest większa szansa, że zaraz dojesz czym dodatkowym, bo nadal jesteś głodna.

Autor: Radosław Podruczny

Więcej ciekawych informacji znajdziesz w moich social media 

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak skutecznie i bezpiecznie poprawić swój wygląd i oraz zdrowie to zapraszam na niezobowiązującą bezpłatną konsultację telefoniczną, podczas której chętnie wysłucham jakie masz potrzeby. Kliknij w przycisk poniżej, aby się zapisać